28 Mayıs 2012 Pazartesi

Sarı Kuş Desenli Bluz

   Bu bluz çok eskilerden 1983-84 senesinden... Teyzemin kuzenime diktiği bir bluz, annem ve teyzem dikiş konusuna oldukça ilgililerdir.   Bu da o yıllardan kalma bir bluzdu. Kalıbı çok eski BURDA dergilerinden, yaka kısmı oldukça hoşuma gitse de;  kalıbında ne bir pens, ne de bir kup, hiçbirşey yoktu (doğrusu Burda’nın bazı kalıpları beni hayrete düşürüyor). Kısacası bana hem bol geliyordu, hem de  vücuduma oturmuyordu; pens ya da kuplu olmayışından. Bu arada kuş desenleri her ne kadar Miu miu ile yeniden gündeme gelmiş olsa da; görülüyor ki eskiden de kuş figürleri vardı (kumaş Almanya’dan bu arada). Hatta ben desenlerin ve kumaş kalitesinin eskiden çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. İnsan nerede o eski kumaşlar demekten kendini alamıyor.

Bluz dikişi


   Dün akşam bir arkadaşın düğününe yetiştirmeye karar verdim bu bluzu ..   Kollarını söktüm hemen, sökme işlemi yapacağımdan ütülemeye gerek görmedim, ne de olsa sökerken elimde kırk şekle girecekti:).  Şu an için 38 beden giyiyor görünsem de esasen 36 da oluyor. O nedenle kollardan 1,5 -2 cm’e yakın daralttım. Hiç olmayan penslerin yerine de ölçüp ortalayarak şu uçucu kalemle işaret koyup pensleri de(sırt kısmına) belirledim ve diktim. Uçucu kalemlerle ilgili tereddütü olan rahatlıkla kullansın bence, o kadar çabuk uçuyor ki, işaretlediğiniz yeri  bulmakta bazen güçlük bile çekiyorsunuz.

Sonuç düğüne hazır bir bluz oldu… Hasıl eskileri seviyorum gerçekten:).


3 yorum:

  1. süper bişimiş bu bunu nasıl kaçırmışım ben tek kelimeyle bayıldım. bol haline de dar haline de:)

    YanıtlaSil
  2. sarı renge bayılırım !!çok güzel ve şık bir bluz olmuş .kesinlikle eski kumaşlar daha kaliteli.

    YanıtlaSil
  3. Huzur Moda; ben de yorumu kaçırmışım, teşekkür ederim.

    zulaltan filiz; ben de sizinle aynı fikirdeyim,eski kumaşlar gerçekten çok daha kaliteliymiş.. Sarı renk konusunda ben biraz ağır kalanlardanım, pek kullanmıyorum yaşantımda, arada işte.. ama ektra bir modele yakıştığına inanırsam ancak kullanıyorum:). Teşekkür ederim güzel yorumunuza..:)

    YanıtlaSil